Szkolenia miękkie

Za wszystkimi procesami stoją ludzie – specjaliści, od których zależy efektywność firmy. Dzięki naszym wysokiej klasy szkoleniom, warsztatom i treningom, nasi klienci skuteczniej wykorzystują potencjał drzemiący w ich przedsiębiorstwach. Prowadzone przez nas zajęcia otwierają wiele nowych możliwości, a nasze wsparcie pomaga w rozwiązywaniu istniejących problemów. Nasze szkolenia rozwijają umiejętności interpersonalne i osobiste pracowników. Pomagają zrozumieć problemy wynikające ze słabej komunikacji i poprawiają pracę w zespole, co przyczynia się do zwiększenia zaangażowania i zintegrowania pracowników, a w konsekwencji do sukcesu przedsiębiorstwa.  

Przykłady realizowanych przez nas szkoleń interpersonalnych:

Szkolenia specjalistyczne

Szkolenia, które Państwu oferujemy od samego początku są konstruowane i realizowane tak, aby odpowiadały realiom w Państwa firmie. Dlatego współpracę zawsze zaczynamy od dokładnego zrozumienia źródła potrzeby szkoleniowej. Po zakończonym szkoleniu dostarczamy Klientowi informacje zwrotne (raport z ankiet oceny szkolenia oraz rekomendacje dalszych działań rozwojowych). Oferowane przez nas szkolenia twarde pozwalają zdobyć lub wzmocnić specjalistyczne umiejętności, niezbędne do rozwoju przedsiębiorstwa.

Wychodzimy z założenia, że dobre szkolenie to takie, które wzmacnia u pracowników motywację do zmiany w metodach i standardach pracy, dlatego poza samym szkoleniem oferujemy również wsparcie przy wdrażaniu nowych umiejętności, wiedzy oraz standardów.

Przykłady realizowanych przez nas szkoleń specjalistycznych:

Centrum Szkoleń invenio to:

Wysoka jakość szkoleń​

Własne centrum szkoleniowe

Wykwalifikowani trenerzy – praktycy

Szkolenia „szyte na miarę”, zgodnie z wymogami klienta

Przejrzyste i zrozumiałe materiały szkoleniowe

Coaching po szkoleniu

Dyplom potwierdzający udział w szkoleniu

Elastyczność wyboru miejsca szkolenia – outdoorowe, w siedzibie firmy lub w centrum szkoleniowym invenio

Nowoczesne metody szkoleniowe

Szkolenia z optymalizacji procesów

Teoria i wyjaśnienie ustandaryzowanej symboliki. Metodologia pomiaru i zbierania informacji o procesie zawsze na procesie(Gemba). Tworzenie mapy i umiejętność jej czytania. 7 typów Muda, skąd się biorą, jakie rodzą zagrożenia i koszty. Jak znaleźć muda w procesach i jak je ograniczać. 

Geneza i historia Kaizen. Praktyczne korzyści z wdrożenia oraz stosowania w krótkiej i długiej perspektywie. Narzędzia i arkusze oraz metodologia rozliczania i kalkulacji kosztów/zysków, motywowania i nagradzania. 

Kierunek rozwoju działu zakupów i jego wpływ na koszty przedsiębiorstwa. Odniesienie Lean do działalności działu zakupów poprzez przedstawienie głównych kosztów i głównych obszarów marnotrawstwa. Właściwa definicja potrzeb przedsiębiorstwa:”Right The First Time”. Definiowanie celu cenowego, analiza produktu, procesu wytwarzania, standaryzacja. Analiza i selekcja dostawców. Wybór dostawcy. Omówienie znaczenia kosztorysu. Teoria + warsztaty.

Przedstawienie standardu wizualizacji zarządzania przez team liderów i kierowników w ich obszarach produkcji. Przedstawienie struktury funkcji w obszarze, odpowiedzialnej za poprawę Bezpieczeństwa, Rozmieszczeniem kosztów i strat, Organizacji miejsca pracy.

Geneza i zastosowanie 5S. Wyjaśnienie różnic w stosunku potocznego pojęcia 5S: Sam Sobie Sprzątaj Swój Syf. Przygotowanie i wprowadzenie w życie planu wdrożenia 5S i regularne audyty potwierdzające poziom realizacji planu. KPI-je adekwatne do planu.

Szkolenia jakościowe

Zasady osiągnięcia i utrzymania IATF. Definicja jednostki produkcyjnej, lokalizacji oddalonej oraz rozszerzonej jednostki produkcyjnej. Przegląd wymagań Klientów w stosunku do IATF 16949. IATF 16949- wymagania standardu. MAQMSR- omówienie minimalnych wymagań IATF dla łańcucha dostaw w motoryzacji. (Warsztaty dla audytorów- jako opcja szkolenia).

Poznanie struktury i zawartości merytorycznej normy ISO 9001: 2015. Poznanie zagadnień/ poszerzenie wiedzy z zakresu kontekstu organizacji, potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron. Poznanie różnic pomiędzy ISO 9001:2025 vs. ISO 9001:2008. (Warsztaty dla audytorów- jak opcja szkolenia)

Szkolenie dla wewnętrznych auditorów systemu zarządzania według standardu ISO 19011. Audit jako narzędzie doskonalenia systemy zarządzania. 

Pojęcie jakości. Odpowiedzialność za jakość. Pojęcie procesu. Czym jest system zarządzania. Działania korygujące a zapobiegawcze. Standard ISO 9001.

Wprowadzenie do metodologii 8-D. Krok 1 oraz 2. Krok 3 oraz 4. Krok 5 oraz 6. Krok 7 oraz 8. Omówienie przykładowego raportu 8-D. (Warsztaty-opcja).

Czy potrafimy rzetelnie określić przyczynę problemu? Dochodzimy do poznania faktycznej przyczyny problemów, czy zamiatamy problemy pod dywan, aby chwilowo mieć spokój? Szkolenie pomoże w nabyciu praktycznej umiejętności dochodzenia do rzeczywistych źródeł występowania problemu produkcyjnego metodami analiz i weryfikacji. Szkolenie pozwoli na weryfikację umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy poprzez wykonywanie ćwiczeń w trakcie szkolenia oraz indywidualny projekt. 

Warsztat z teorii i narzędzi (PDCA, Gemba, F&F-Facts and Figures,5xWhy?), analiza kosztów, metoda delficka, diagram Ishikawy, burza mózgów, matryca wybory rozwiązań, wykres Gantta). Wyjaśnienie pojęcia i konieczności stworzenia Obeya, Jishuken Groupy. Case study na problemie przyniesionym przez uczestników. Uczy analitycznego myślenia, szukania faktów oraz systematyki w rozwiązywaniu problemów. Uczula na pułapki i najczęściej popełniane błędy. Skutkiem jest przygotowanie kilku praktycznych rozwiązań/ zmian, z których korzyści zawsze przekraczają koszt szkolenia.

Kluczowe narzędzie opisywania i rozwiązywania problemów do stosowania przez każdego managera, kierownika, inżyniera czy specjalistę. Uczy logicznego porządkowania i opisywania zadań i problemów. Ćwiczenia w trakcie szkolenia oraz indywidualny projekt. 

Skip to content