Znajdujesz się tutaj:  Home »Kontrola i naprawa »Procedury CSL, GP-12

Procedury CSL, GP-12

Controlled Shipping to proces, który jest wymagany do niezwłocznego wprowadzenia w momencie wykrycia przed dostawcę niezgodnych części u klienta.

Zakłada on wdrożenie 100 % dodatkowej kontroli części zarówno poza procesem produkcyjnym, jak również na jego końcu. Ma na celu wyszukanie części złych, na podstawie dołączonej instrukcji.

Controlled Shipping jest procesem dającym korzyści zarówno klientom, jak i dostawcom. Klient ma możliwość niezwłocznego zabezpieczenia się przed otrzymaniem następnych niezgodnych części, natomiast dostawca zyskuje czas, w którym może znaleźć przyczyny źródłowe i wdrożyć akcje korygujące.

Controlled Shipping każdorazowo poddaje kontroli 100% części i jest zatwierdzany poprzez odpowiednie znakowanie części (np. etykieta lub zielona kropka). Kontrola w ramach Controlled Shipping może odbywać się za pomocą narzędzi kontrolno-pomiarowych lub za pomocą kontroli wzrokowej.

Klient określa kryteria wyjściowe, w momencie, w którym nakłada na dostawcę procedury Controlled Shipping. Kryterium wyjściowym  może stać się np.: szkolenie QSB/LEP/PFMEA lub pozytywny wynik audytu przeprowadzonego przez klienta u dostawcy.

Proces Controlled Shipping dzieli się  na dwa warianty:

  • Controlled Shipping Level 1: W celu zabezpieczenia klienta przed otrzymaniem niezgodnych części, dostawca za pomocą swoich pracowników przeprowadza kontrolę części, na podstawie instrukcji, która wcześniej jest zatwierdzona przez klienta.
  • Controlled Shipping Level 2: Jeżeli wprowadzenie kontroli CSL1 u dostawcy części nie przynosi zamierzonego efektu i klient nadal otrzymuje części złe, wprowadzony zostaje CSL2. Oznacza to, że weryfikacja części w ramach CSL1 była prowadzona niefachowo lub niezgodnie z instrukcją.  W ramach CSL2 weryfikacja części jest prowadzona przez firmę zewnętrzną, poza linią produkcyjną. Koszt takiej usługi jest bardzo duży i zazwyczaj  pokrywany w całości przez dostawcę. Klient może dać do wyboru dostawcy kilka firm. Zazwyczaj są to firmy, które są certyfikowane przez niego, do świadczenia w jego imieniu, usługi w ramach CSL2. Może się zdarzyć, że weryfikacja części CSL2 jest prowadzona w magazynie klienta.

W momencie wdrożenia kontroli CSL2 kontrola CSL1 jest prowadzona w tym samym czasie.

Kryteria wyjściowe w procesie CSL2, są narzucone przez klienta analogicznie jak w CSL1, ale z tą różnicą, że dodatkowo klient może określić czas trwania weryfikacji części-np.:30 dni kontroli bez ubytku. Jeżeli w kolejnych 30-stu dniach weryfikacji części w ramach  CSL2 firma zewnętrzna nie wyselekcjonuje ani jednej części NOK, to weryfikacja części może zostać wstrzymana, jeżeli zostały spełnione dodatkowe wymagania określone przez klienta.

Jeżeli natomiast, w 29-tym dniu weryfikacji części firma zewnętrzna odnajdzie części NOK i ta część zostanie wykazana przez klienta, to okres dni bez ubytku zeruje się i weryfikacja części odbywa się przez następne 30 dni bez ubytku.

Długotrwały czas trwania procedury CSL2 może stać się sygnałem dla klienta, że dostawca nie jest w stanie wprowadzić należytej kontroli jakości w procesach, lub dokonać poprawy tego procesu. W takiej sytuacji klient bardzo często postanawia o wprowadzeniu procedury New Business Hold( New Businees On Hold), a w ostateczności o przeniesieniu części produkcji do innego dostawcy.

Kontakt

invenio QD Sp. z o. o.
ul. Przemysłowa 68
43-100 Tychy Polska
+48 32 740 01 16
+48 32 740 01 17

invenio Sp. z o. o.
ul. Montażowa 3B
43-300 Bielsko Biała Polska
+48 33 810 54 80
+48 33 810 54 89

Formularz kontaktowy

Nasze wyróżnienia

X Serwis internetowy www.inveniogroup.eu wykorzystuje pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszych serwisów (zapamiętywanie preferencji i ustawień na naszych stronach, zbieranie anonimowych danych dla celów statystycznych). Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij (X). Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.